Utställningen i Eskilstuna 6/9

Så, jag har inte haft en enda lugn stund sen i söndags för att kunna skriva här i bloggen om hur det gick för Angus under utställningen. Dagen började inte bra! Jag och Tina försov oss och det blev kaos på morgonen. Jag ringde hysteriskt till de som hade hand om utställningen och sa att vi hade försovit oss, sån tur var hade det sagt till veterinärerna att stanna en stund och vi fick inte komma en minut senare än kl:9.00 och vi var framme exakt kl:8.55 =) Tur va?

Angus var först upp av alla huskatter till bedömningen, han var på super dåligt humör (antagligen eftersom hans kära matte var stressad) vilket resulterade till att assistenten inte ville visa honom för domaren. Hon blev rädd för honom då han fräste och morrade så det blev jag som visade honom isället. Efter bedömningen fortsatte han att morra, alla skrattade åt honom då han ålade omkring i mitt knä samtidigt. Det var 3 andra hurkatts hanar som Angus tävlade emot, de andra katterna skötte sig betydligt bättre än va han gorde så Angus blev 3:a den dagen. Men jag är nöjd ändå, fast vi ska jobba extremt på hans humör vid möten av andra katter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0